maandag 14/03
Vandaag zijn we in de voormiddag naar de Biezenhoeve geweest. We kregen eerst onze overalls en daarna kregen we een rondleiding in de stallen van de koeien en de kalfjes. Net voor de middag keerden we terug naar school. Na de middag kwam de Kunstacademie. We mochten hen rondleiden in Proven. We stelden zaken voor die speciaal waren in het dorp. Tot slot deden we nog wat spelling en mochten we nog lezen. dinsdag 15/03 5de We begonnen de dag met spelling. Daarna deden we taal: Les 5: ‘Vraag maar raak’. We leerden over zinsdelen, onderwerp en persoonsvorm. Daarna deden we wiskunde. We moesten de afstand, tijd en snelheid berekenen. Na de speeltijd herhaalden we U12 van Frans. Tot slot nog wat contractwerk tot aan de middag. 6de Juf legde eerst het contractwerk uit. Daarna hadden we een grote toets van wiskunde. Wanneer we klaar waren werkten we verder aan contract. Na de middag moest het 6de eerst een Frans dialoogje voorstellen aan het 5de. Daarna deden we wero. We bekeken de plantjes die we vorige week zaaiden. Na de speeltijd vertelde juf een verhaal en maakten we er een toneeltje rond. woensdag 16/03 6de We kregen instructie over enkele lessen wiskunde. Daarna hadden we toets Frans. Wanneer je klaar was moest je verderwerken aan contract. Na de speeltijd nog een toets van begrijpend lezen. 5de leerjaar Deze voormiddag zijn we begonnen met een toets van Frans. Wanneer je klaar was, mochten we even tekenen. Na de speeltijd leerden we over ongelijke verdeling en breuken. donderdag 17/03 5de We startten de ochtend met Frans. We leerden over nieuwe woorden in U13. Het ging over je leeftijd en over dieren. We maakten samen enkele oefeningen. Na de speeltijd deden we Talentenarchipel. We deden allerlei opdrachten die passen bij de verschillende eilanden. Zo ontdekken we (nieuwe) talenten bij onszelf. 6de We begonnen met een het dictee van woordpakket 14. Wanneer we klaar waren deden we wiskunde: tijd afstand en snelheid. Tot slot nog wat contractwerk. Na de speeltijd deden we talentenarchipel bij juf Jana en juf Kelsey. Bij juf Jana deden we Twister en leerden we goocheltrucs. Bij juf Kelsey moesten we we met 2 dobbelstenen gooien, dan zag je tekeningetjes en moest je daarover een verhaal schrijven in groepjes. Als je daarmee klaar was moest je in hetzelfde groepje een passende tekening schilderen. Na de middag deden we wero, we leerden nog wat verder over de planten. Daarna leerden we over de wormen. We gingen ook naar buiten. In groepjes van 4 moesten we wormen zoeken. We maakten ook een bak met donker en licht zand, gras en bladeren. Zo maakten we een wormenhotel. Daarna beantwoordden we nog enkele vragen over wat we allemaal hebben gedaan. Om de dag af te sluiten deden we nog Godsdienst. We keken naar een film over Pasen. vrijdag 18/03 Het 5de en 6de zitten samen. Vandaag begonnen we de dag met contractwerk. En daarna turnen, we deden jagerbal, tienbal en tussen vier vuren. Toen was het speeltijd. Na de speeltijd begonnen we aan muzische opvoeding. We moesten een vogel tekenen in een groepje. De tekeningen vormen samen een grote tekening. Na de middag deden we nog een beetje verder aan de vogel. Daarna deden we wero, thema ‘overbruggen’.
0 Comments
Leave a Reply. |
AuteurSchrijf iets over uzelf. Maak u geen zorgen over toeters en bellen, een overzichtje volstaat. Archieven
Juni 2022
Categorieën |
OPenM-D-D-V: 8.15-16.00
W: 8.15-12.00 |
CONTACTVrije Basisschool De Kastanje
Alexisplein 15 - 8972 PROVEN 057 30 05 33 Waaienburgseweg 82 - 8972 KROMBEKE 057 40 07 29 directie tijdens de schooluren bereikbaar op: 0471/59.04.40 |
|